Another Scan From Malay Epop!!

Another scan from Malay Epop Issu 09 June '10. But this is time is all about uri leader, Jung Yong Hwa! For all the leader biases, you better get a copy if this issue! ;D


The Article:

Bolmae Jung Yong Hwa
Suka Berkongsi Masalah Dengan Hong Gi; Ingin Menyanyi Untuk Teman Wanita

Dalam drama , dia seorang "Towel Guy" yang bersifat lembut. Dalam CNBLUE, dia seorang ketua yang bertanggungjawab. Dalam variety show , dia seorang suami yang suka menghiburkan hati isteri... Dalam realiti, inginkah efanz ketahui Jung Yong Hwa seorang yang macam mana? Adakah dia seorang "Towel Guy" yang tetap prihatin terhadap gadis? Ataupun Bolmae Jung yang berkarisma tinggi?

epop: Bilakah kali pertama awak bertemu dengan Hong Gi?
YH: Kali pertama saya bertemu dengan Hong Gi adalah sewaktu di studio FT Island. Pada masa tu, saya masih seorang trainee. Sebelum tu, saya dah mengidam bertemu dengan Hong Gi. Selepas bertemu dengan Hong Gi, saya betul-betul rasa dia seorang yang handsome dan pandai menyanyi! Hahaha!

epop: Sejak bila awak jadi rapat dengan Hong Gi?
YH: Tak lama lepas saya masuk syarikat. Ada satu kali, saya bersembang agak lama dengan Hong Gi. Saya dapati dia berkongsi banyak persamaan dengan saya. Sejak tu, tanpa disedari kami pun jadi semakin rapat! Hehe!

epop: Adakah Hong Gi banyak membantu awak dalam pengambaran drama ?
YH: Yup~ Selain Hong Gi, pelakon-pelakon lain juga banyak membantu saya dari segi lakonan. Bila saya rasa susah, saya pun akan berkongsi masalah dengan Hong Gi! Haha!

epop: Dalam realiti, adakah awak seorang yang bersifat lembut seperti Kang Shin Woo dalam ?
YH: (Malu) Segannya saya nak puji diri sendiri~ Hehe! Sebenarnya saya bukan seorang yang mesra dari segi luaran... Berkat watak Kang Shin Woo, saya nampak lembut dan prihatin di mata orang lain! Hehe!

epop: Apakah jenis gadis idaman awak?
YH: Selagi gadis itu tak terlalu feminin dan cerdik, haha!

epop: Adakah awak akan hadiahkan kasut kepada kekasih seperti Kang Shin Woo?
YH: Emm.. Saya akan menulis sebuah lagu dan menyanyi untuknya, hehe!

epop: Apa yang menarik tentang awak?
YH: Emm... Jika saya memiliki seorang teman wanita, saya ingin menyembunyikannya dengan baik~ Saya sanggup menyamar jadi badut demi meriangkan hatinya... Emm.. apa yang menarik mengenai saya... Dari segi luaran, saya rasa mata saya paling menarik! Sebab adik-beradik penulis skrip lakon layar pernah kata kepada saya, "Yong Hwa, mata awak buat awak nampak berhati baik betul~" Haha, saya pun tak pasti sama ada kata tu benar atau tak....

epop: Pernahkah berlaku perkara yang melucukan dalam kehidupan CNBLUE semasa di Jepun?
YH: Saya masih ingat lagi, ada satu kali semasa balik rumah, kami dapati kunci rumah hilang! Pada masa tu, kami tak mampu makan di luar akibat tiada wang. Tapi, Min Hyuk asyik mengadu dia dah nak lapar mati!Kemudiannya, dia pun ingin balik rumah dengan memanjat tingkap. Walaupun rumah kami terletak di tingkat 5, tapi Min Hyuk terus memanjat ke tingkat6 lalu masuk ke dalam biliknya dengan terjun melalui beranda. Selepas kami masuk ke dalam rumah, kami dapati Min Hyuk telah mengalami cedera, lukanya malah berdarah! Bila lihat keadaan ni, kami semua pun ketawa sebab tak sangka Min Hyuk sanggup memanjat tingkap demi makan di rumah. Min Hyuk malah mengadu, "Hyung (abang), buat apa saya cari susah dengan memanjat tingkat?"

English Translation:

Bolmae Jung Yong Hwa
Love Sharing Problems With Hong Gi; Wanna Sings For Girlfriend

In drama, he is a lovely "Towel Guy". In CNBLUE, he is a responsible leader. In a variety show , he is a fun husband who cherish his wife... Did efanz wanna know who is Jung Yong Hwa really is? Is he a "Towel Guy" who is concern on women? or a Bolmae Jung which is charismatic?

epop: When is your first time meeting Hong Gi?
YH: My first time meeting him was on FT Island's studio. I was still a trainee on that time. before that, I had already dream of meeting him. After the meeting, I feel that he is a really handsome man and really good at singing! Hahaha!

epop: When is the time you get closer to Hong Gi?
YH: Not so long after joining the company. There's one time when i chatted quite long with Hong Gi. I found that we share lots of common. From that, we become closer without even realized it! Hehe!

epop: Is Hong Gi help you a lot in shooting ?
YH: Yup~ Beside him, other casts also helps me a lot in acting. When I'm in hard time, I shared with Hong Gi! Haha!

epop: In reality, did you really are as lovely as Kang Shin Woo in ?
YH: (Embarass) It's really uneasy to complement myself~ Hehe! Actually, I wasn't really friendly outside... But Kang Shin Woo makes me look lovely and concern on other people's eyes! Hehe!

epop: What is your dream girl?
YH: As long as the girl isn't really that feminine and genius, haha!

epop: Are you going to give your girlfriend a pair of shoes like Kang Shin Woo?
YH: Emm.. I will write a song and sing for her, hehe!

epop: What is interesting about you?
YH: Emm... If I have a girlfriend, I will cover it up well~ I am willing to be a clown just to please her... Emm.. what is interesting about me... From the outside, I think my eyes is the most appealing! Because the script writer brothers of had once said to me, "Yong Hwa, your eyes look really kind~" Haha, I don't really sure if it is true or not....

epop: Have you experience funny stuff in CNBLUE life while you in Japan?
YH: I still remember, there's one time when we come home, we found that the house key is lost! On that time, we can't afford to eat other than at home. But, Min Hyuk keep nagging how he was starving to death! Then, he wanted to get home by climbing the window. Though our house was at floor5, but Min Hyuk keep climbing to floor6 get in his room by jumping to the veranda. When we got into the house, we found that Min Hyuk was injured, even the wounds was bleeding! When we look at this thing, we laughed because we didn't expect Min Hyuk to climbed up just to eat at home. Min Hyuk even told, "Hyung (abang), why did I gone through this hardness with climbing the floors?"

I really had fun reading all this. You guys should have your copy really soon or you'll missing another piece of really great issue! Really sorry for my english translation. Anyway, I am not a TESL student! ;P

credit: Malay Epop Issue 09 June 2010
scan, uploaded and translated by: zatilainazaki

1 comment:

Shee said...

epop: What is your dream girl?
YH: As long as the girl isn't really that feminine and genius, haha!

*O*
yayy! say no yongseo kupru!
hahh...statement cari nahas ke Shee?
LOLLL!! *gets bricked*